John Berger 5 Kasım 1926’da Londra’da dünyaya getirilmiştir. Orta sınıf bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Berger, gençlik döneminde İngiliz ordusunda görev yapmıştır. Aslında onun hayatının dönüm noktası burada başlamıştır. Askerliğin, kendisine göre olmadığını belirtmiş ve askerlikten ayrılmaya karar vermiştir. Subaylık teklifini reddettiğinden dolayı, Kuzey İrlanda’ya sürgüne gönderilmiştir. Bu dönemde yoksul halklar ve işçilerle iletişim imkanı bulmuştur. İlk kez toplum için yazılar yazmaya bu dönemde başlamıştır. Ordudan ayrıldıktan sonra, ressam olarak kariyerine devam etmiştir. Bu süreç içinde bir yandan resim dersleri vermiş, bir yandan da sanat eleştirileri yazmaya başlamıştır. Londra’da önemli sergilere katılarak, araştırmalar yapmış ve eleştirmenliği başka bir boyuta taşımıştır. Yaşadığı çağın en önemli sanat eleştirmenidir Berger. Marksist bakış açısıyla yazılarını yazmıştır. Onun bu gerçekci kalemi, eleştirileri de beraberinde getirmiştir. Her kesimden saldırılara uğrasa da duruşundan taviz vermemiştir. Onu radikal olarak tanımlasalar da o her zaman hakikati yazmaya devam etmiştir. “Zamanımızın Bir Ressamı” adlı eserinde ilk romanını yayınlamıştır. Bu eser sol çevreler tarafından bile eleştirilmiştir. Onun keskin kalemi, yaşadığı çağın üstündedir. Bu kitapla tüm okları üzerine çekmiş ve kitap kısa bir sürede toplatılmıştır. Sanata bakış ve sanatın nasıl okunması gerektiği üzerine yaptığı çalışmalar tarihe geçmiştir. Sanat eleştirmenliğine yeni bir boyut getirmiştir. Sanat eleştirmenliğinin yanında sosyolojik çalışmalar da yapmıştır. Göçmenler ve işçi sınıfına dair yaptığı çalışmalar çok önemlidir. Picasso hakkında yazdığı;” Picasso’nun Başarısı ve Başarısızlığı” kitabı kitleleri ikiye bölmüştür. Bir kesim sert bir dille eleştirirken, diğer kesim Picasso hakkında yazılan en önemli eserleden biri olarak kitabı kabul etmiştir. Yaşadığı dönemin en önemli yazarlarından biridir. Modern sanat üzerine yaptığı çalışmalar çok değerlidir. Zekası ve kalemiyle modern sanatın en değerli eleştirmeni olarak tarihte yerini almıştır. Muhalif kimliğinden taviz vermemiş ve realist eleştirilerini yapmaktan çekinmemiştir.

* Zamanımızın Bir Ressamı( A Painter of Our Time)
* Permanent Red
* The Foot of Clive
Corker’s Freedom
*Şanslı Adam ( A Fortunate Man)
* Sanat ve Devrim (Art and Revolution)
* The Moment of Cubism and Other Essays
* The Look of Things: Selected Essays and Articles
*Görme Biçimleri ( Ways of Seeing)
* Another Way of Telling
* Yedinci Adam (A Seventh Man)
* Picasso’nun Başarısı ve Başarısızlığı (The Success and Failure of Picasso)
* G.
* About Looking
*Onların Emeklerine( Into Their Labours ;Pig Earth, Once in Europa, Lilac and Flag. A Trilogy)
* Ve Yüzlerimiz,Kalbim, Fotoğraflar Kadar Kısa (And Our Faces, My Heart, Brief as Photos)
* The White Bird (U.S. title: The Sense of Sight)
* Keeping a Rendezvous
* Pages of the Wound
* Fotokopiler (Photocopies)
* Düğüne (To the Wedding)
* Kral (King)
* The Shape of a Pocket
* Selected Essays (Geoff Dyer, ed.)
I Send You This Cadmium Red (with John Christie)
* Titian: Nymph and Shepherd (with Katya Berger)
Here is Where We Meet

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir